Welkom bij dekemaruitershop.nl

geen producten

retour en garantie

Binnen hoeveel dagen kan ik iets terug sturen?

Je kunt binnen 30 dagen je aankoop retour sturen.

Ik wil graag ruilen voor een andere kleur / maat. 

Als je je product wilt ruilen dan kun je een aantal dingen doen.

  • Bel naar 0513 461343, bereikbaar vanaf maandag t/m zaterdag van 9:00 uur tot 17:00 uur of;
  • Stuur een e-mail met je bestelnummer naar bestelling@dekemaruitershop.nl of;
  • Login op je account en klik in het linkermenu op 'Retourverzoeken'. Hier kun je een nieuw retourverzoek indienen door rechtsboven te klikken op 'Ik wil een nieuw retourverzoek indienen'.

In de laatste twee gevallen geven wij binnen 48 uur (vaak sneller) aan of wij het product op voorraad hebben en geven je enige uitleg over de retourzending. 

Ik heb me bedacht!

Als het toch niet precies is wat je ervan verwacht had of het past gewoon niet dan kun je het volgende doen:

  • Bel naar 0513 461343, bereikbaar vanaf maandag t/m zaterdag van 9:00 uur tot 17:00 uur of;
  • Stuur een e-mail met je bestelnummer naar bestelling@dekemaruitershop.nl of;
  • Login op je account en klik in het linkermenu op 'Retourverzoeken'. Hier kun je een nieuw retourverzoek indienen door rechtsboven te klikken op 'Ik wil een nieuw retourverzoek indienen'.

In de laatste twee gevallen sturen wij 48 uur een e-mail met enige uitleg over de retourzending. 

Wat moet ik doen om mijn aankoop terug te sturen?

Bij ons heb je het recht je bestelling te herroepen tot 30 dagen na de dag van ontvangst van onze producten. Hieronder wordt uitgewerkt hoe het herroepingproces bij Dekema Ruitersport verloopt en welke randvoorwaarden hiervoor gelden.

Om je aankopen retour te sturen moet je de volgende stappen doorlopen:

  • Stuur een e-mail met je bestelnummer naar bestelling@dekemaruitershop.nl. 
    Wij geven binnen 48 uur antwoord en natuurlijk enige uitleg over de retourzending.
  • Login op je account en klik in het linkermenu op 'Retourverzoeken'. Hier kun je een nieuw retourverzoek indienen door rechtsboven te klikken op 'Ik wil een nieuw retourverzoek indienen'.

De retour gezonden producten dienen wel redelijkerwijs te voldoen aan een aantal zaken.

  • Onbeschadigd, schoon en zonder gebruikssporen.
  • Op de oorspronkelijke wijze verpakt in onbeschadigde verpakking.
  • Het artikel is compleet met eventuele bijgeleverde documentatie, snoeren e.d.


Wanneer de retour gezonden producten niet voldoen aan deze eisen kan Dekema Ruitersport een redelijke vergoeding in mindering brengen op het terug te betalen bedrag. Met als uitgangspunt de kosten die we maken voor het weer verkoop geschikt maken van het retour gezonden product. Hiermee bedoelen we bijvoorbeeld herverpakken of aanvullen met ontbrekende onderdelen.

Mijn bestelling is verkeerd, beschading of niet compleet aangekomen.

In sommige gevallen kan het voorkomen dat je bestelling niet juist aankomt. Je kunt hiervoor het beste contact met ons opnemen via bestelling@dekemaruitershop.nl. Wij zullen dan ons best doen om tot een passende oplossing te komen. In de meeste gevallen zul je je bestelling retour kunnen zenden en dan  zullen wij de producten zo snel mogelijk opnieuw verzenden.  

Hoe zit het met garantie?

Wij staan in voor de deugdelijkheid en bruikbaarheid van de producten die wij jou aanbieden. Op alle door ons verkochte producten waarvoor geen garantieregeling vanuit de betreffende fabrikant geldt, wordt standaard 1 jaar garantie gegeven onverminderd de wettelijke rechten omtrent garantie en conformiteit.

Om gebruik te maken van deze garantie regeling kun je de volgende dingen doen:

  • Bel naar 0513 461343, bereikbaar vanaf maandag t/m zaterdag van 9:00 uur tot 17:00 uur of;
  • Stuur een e-mail met je bestelnummer en de klacht naar bestelling@dekemaruitershop.nl of;
  • Login op je account en klik in het linkermenu op 'Retourverzoeken'. Hier kun je een nieuw retourverzoek indienen door rechtsboven te klikken op 'Ik wil een nieuw retourverzoek indienen'.

In de laatste twee gevallen sturen wij 48 uur een e-mail met enige uitleg over de retourzending en de verdere afhandeling

Een uitzondering op de garantie regeling zijn;
  • Normale gebruiksslijtage, gebreken veroorzaakt door verkeerd gebruik
  • Van buiten komend onheil (waterschade, laten vallen, blikseminslag e.d.) 
  • Gebruik zonder waarschuwingen en gebruiksinstructies in de betreffende handleidingen in acht te nemen.

Als een garantie regeling van een fabrikant geldt voor een besteld product dan wordt deze documentatie geleverd bij het betreffende product. Je kunt je natuurlijk altijd tot ons wenden met betrekking tot garantie, ook buiten de door de fabrikant gestelde garantie termijn.

De hier vemeldde garantieregelingen laten je overige rechten op grond van de wet natuurlijk ongemoeid.

Hoe snel wordt mijn geld teruggestort?

Mocht er na de verwerking van je retourzending een tegoed ontstaan, dan ontvang je hierover bericht en streven wij ernaar het bedrag binnen 14 dagen terug te storten op je rekening.

Mocht je nog vragen hebben aarzel dan niet contact met ons op te nemen.

Ik heb een klacht. Waar kan ik die kwijt?

Natuurlijk zien wij het liefst dat we er met jou uitkomen en meestal lukt dit ook. Mocht dit toch niet het geval zijn dan kun je op de officiele manier een klacht bij ons indienen.

Lees hier wat je moet doen als je een klacht hebt